FINSKA

 

Uspešno je zaključena prva mobilnost v sklopu ERASMUS+. Naslov tečaja je bil Education in Finland and Estonia – Original Best Practices Benchmarking courses.
Videli in spoznali sva dva šolska sistema Finske in Estonije. Obema je skupno to, da poudarjajo svobodo in neodvisnost vseh vpletenih v šoli. Na prvo mesto pa vsi ravnatelji šol, katere sva obiskali, postavljajo zaupanje do učiteljev in otrok. Vsaka šola je bila edinstvena. Doživeli sva veliko zanimivega, naučili se veliko novega, izmenjevali izkušnje z drugimi učitelji različnih držav (Italija, Španija, Grčija, Romunija, Francija, Brazilija, Nemčija,…) ter razvijali sposobnosti izražanja in komunikacije v angleščini. Vrnili sva se polni pozitivnih vtisov. Meniva, da sva uspešno predstavili našo državo in prav tako našo šolo OŠ Grad. Hvaležni sva za vse!

 

6. dan mobilnosti: Z mislimi, da pa je to res zadnji dan druženja in učenja, se podava na zadnji obisk šole Kuusalu school. Imeli smo prezentacijo šole in ogled, ki ga je vodila tamkajsnja ravnateljica. V popoldanskem času nam je ravnatelj univerze spregovoril o digitalni transformaciji estonskih šol in nam na koncu podelil certifikate. Zelo se je razveselil darila naše šole in občine ter nama ob tej priloznosti zaupal, da mu je Slovenija zelo prirasla k srcu. 

 

 

 

5. dan mobilnosti: 5. dan je bil precej aktiven. Najprej smo si ogledali šolo 21 (School 21), ki je prestižna že na pogled na stavbo. V Talinu (tudi na Finskem) so večinoma srednje šole (gimnazije) in osnovne šole združene. Tako lahko srednješolci pomagajo učencem pri učnih težavah. Sledila je predstavitev estonskega šolskega sistema, ki ga je predstavil profesor z univerze Tallina Ülikool, dr. Mart. Laanpere. Sledila sta še ogleda poklicne šole in gimnazije na obrobju Tallina.

 

 

 

4. dan mobilnosti: Razmišljujoči in upajoči, da ne bo mrzlega vetra, sva se podali naslednjemu izzivu naproti. Čakal naju je obisk šole Kuninkaantien koulu – Kunsvägens skola v Sipoo-ju. Posebnost te šole je, da pod isto streho poučujejo tako na “finski” kot “švedski” način. Učilnice so ločene, vendar pa združene preko kabinetov z materiali. V eni poteka pouk v švedščini, v drugi pa v finščini. Gre za ločeno dvojezično poučevanje, imajo pa tudi oddelek z dvojezičnim programom. Sledilo je razburljivo, do sekunde načrtovano potovanje v Tallin. Več povedo fotografije.

 

 

 

 

 

3. dan mobilnosti: Ta posebno mrzel dan (piha arktični veter) je bil namenjen obisku šole Kanniston koulu (Public primary school), kjer so učenci od 1. – 6. razreda. Sledili smo pouku angleščine, naravoslovja, likovne umetnosti in matematike ter spremljali delo specialne pedagoginje pri delu z učenci z učnimi in vedenjskimi težavami. Sledilo je srečanje na Opus 3 & Ava Akademiji, kjer sta potekali delavnici These are the AI tools that I use in ICT in my Teaching.

Druženje s profesorico angleškega jezika.

 

 


 

 

 

2. dan mobilnosti: Ta dan so udeleženci različnih držav Evrope, tudi sveta, izmenjevali izkušnje in se povezovali preko inovativnih aktivnosti (vključujoč transverzalnih veščin oz. veščin 21. stoletja), kot so QR race, Follow the instructions and be creative game, What and why my country is the best. Nekaj utrinkov o tem sporočajo spodnje fotografije.

Skupna fotografija z glavnim organizatorjem tečaja in ravnateljem Varia Vocational College.

 

 

 

 

 

1. dan mobilnosti: Naši učiteljici Elizabeta Sarjaš in Valerija Danč sta prispeli v Helsinke, kjer je danes že potekalo prvo srečanje udeležencev tečaja primerjalne analize finskega in estonskega šolskega sistema. Tečaj je financiran s strani Evropske unije, natančneje s strani Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo.

FOTO